سفارش تبلیغ
صبا ویژن
 
 تعداد کل بازدید : 95437

  بازدید امروز : 1

نوشتن اولین برنامه با php - آموزش php

[ خانه | ایمیل |شناسنامه | مدیریت ]

 

موضوعات وبلاگ

 

 دوستان



 

لینک به لوگوی من

نوشتن اولین برنامه با php - آموزش php

 

اشتراک

 

 

حضور و غیاب

یــــاهـو

 

جستجوی سریع

 :جستجو

با سرعتی بی‏نظیر و باورنکردنی
متن یادداشت‏ها و پیام‏ها را بکاوید!

 

آوای آشنا

 

بایگانی

تابستان 1385
بهار 1384
زمستان 1383
پاییز 1383

 

[ و ابن جریر طبرى در تاریخ خود از عبد الرحمن پسر ابى لیلى فقیه روایت کرده است ، و عبد الرحمن از آنان بود که با پسر اشعث براى جنگ با حجاج برون شد . عبد الرحمن در جمله سخنان خود در برانگیختن مردم به جهاد گفت : روزى که با مردم شام دیدار کردیم ، شنیدم على ( ع ) مى‏فرمود : ] اى مؤمنان آن که بیند ستمى مى‏رانند یا مردم را به منکرى مى‏خوانند و او به دل خود آن را نپسندد ، سالم مانده و گناه نورزیده ، و آن که آن را به زبان انکار کرد ، مزد یافت و از آن که به دل انکار کرد برتر است ، و آن که با شمشیر به انکار برخاست تا کلام خدا بلند و گفتار ستمگران پست گردد ، او کسى است که راه رستگارى را یافت و بر آن ایستاد ، و نور یقین در دلش تافت . [نهج البلاغه]

نوشتن اولین برنامه با php

محسنی::: چهارشنبه 83/8/20:::

بنام خدا



سلام
امروز میخواهیم Php را شروع کنیم. برای شروع کار فایلی با پسوند php ایجاد کنید سپس  فایل را باز کنید (با هر ویرایشگری که میخواهید . من HomeSite را ترجیح میدهم) . اکنون میتوانیم شروع کنیم. توجه داشته باشید که درون این فایل ما میتوانیم بطور همزمان هم از تگهای html هم از دستورات javascript و هم از دستوراتphp استفاده کنیم.به اینصورت که دستورات javascript را بین علامت <script>,<script/> قرار میدهیم . دستورات Php را بین علامت ?> , <? قرار میدهیم و تگهای html را هم بدون نیاز به علامت خاصی در هر جای برنامه که خواستیم میتوانیم قرار دهیم.کار را با یک مثال آشنا ادامه میدهیم.

?>
;"echo "hello PHP
<?
قطعه کد فوق را درون فایلی که ایجاد کرده اید بنویسید و آنرا درون شاخه www ذخیره کنید. فرض میکنیم اسم آنرا test1.php گذاشت اید.
حال برای مشاهده نتیجه کار ، internet explorer را باز کرده و آدرس localhost/test1.php را در آن تایپ کنید.توجه داشته باشید که قبلا easyphp را Run کرده باشید.اگر همه کارها را درست انجام داده باشید باید عبارت hello PHP را در صفحه browser خود ببینید.
حالا مثال بالا را کمی تغییر میدهیم تا شیوه استفاده از تگلهای html را هم فرا بگیریم.

<"font face="Tahoma" size="4" color="red>
?>
;"echo "hello PHP
<?
<font/>

تغییرات فوق را در فایلتان اعمال کنید و browser تان را Refresh کنید تا تغییرات را ببینید.

این مثال را برای این انجام دادیم که فقط با شیوه ایجاد فایلهای php آشنا شویم. در جلسه بعد به بررسی دستورات مهم و ضروری مانند حلقه ها و شرط ها خواهیم پرداخت.

محسنی


موضوعات یادداشت



[ خانه | ایمیل |شناسنامه | مدیریت ]

©template designed by: www.persianblog.com